top of page
  • תמונת הסופר/תpolluxteam

מתי נשתמש בדיסק השחזה ומתי נעדיף פלאפ דיסק?

אף על פי שכל אחד מהם יכול לעבוד, הן דיסק השחזה והן פלאפ דיסק יכולים להתאים למטרות די שונות, כשזה נוגע ליעדי השחזת ברזל. במה הכי טוב להשחיז ברזל? נעלה נקודות רלוונטיות בשורות הבאות.


פלאפ דיסק או דיסק השחזה?

כאמור, הן פלאפ דיסק והן דיסק השחזה יכולים להיות די דומים, שכן ניתן לעשות בהם שימוש במסגרת מכונות השחזה גדולות יותר שנועדו להשחיז ולשנות צורתה של מתכת. באופן מסורתי, דיסקי השחזה נועדו למטרות הסרת חומרים "מיותרים" (השחזה), כמו גם להכנת משטחים לאי אילו פעולות (אולי צביעה). הם יכולים להיות גסים ומהירים יותר בהשחזה בהשוואה לפלאפ דיסק (עשוי זירוקניה), ועם זאת – הם לא בדיוק משאירים את הגימור המעודן ביותר. מנגד, פלאפ דיסק יכול לסייע בהשגת גימור מאוזן וחלק יותר.


דיסק השחזה להסרת חומרים יעילה ומהירה

על כן, אם נתמצת – ניתן לעשות שימוש בדיסק השחזה כדי להשחיז ולהסיר חומרים ממתכת ומאבן. ניתן להשתמש בו כדי להשחיז פיסות פלדה, כהכנה לריתוכן. אם רוצים תוצאה חזקה ומהירה, דיסק השחזה יכול לעזור בהרבה מהמקרים. ועם זאת, הגימור הסופי יכול להיראות לא מאוזן, שכן פה ושם חתיכות מסוימות יכולות להיות בולטות יותר מאחרות. כך שדיסק השחזה יכול לעבוד טוב אם רוצים להיפטר מחתיכות גדולות ומהר, אך לא בהכרח אם רוצים את הגימור המאוזן והשווה ביותר (מבחינת הנראות של פני השטח).


פלאפ דיסק לגימור ועידון

פלאפ דיסק יכול להגיע בכל מיני צורות וגדלים, ועם זאת יש שיגידו שהקרמיים הם היעילים ביותר, ויכולים להתאים לכל סוגי המתכת – כמו גם לאלומיניום. ישנם סוגי פלאפ דיסק, שיכולים להיות עשויי תחמוצת אלומיניום (אלומיניום אוקסייד). פלאפ דיסקים נחשבים איטיים יותר בהשחזת מתכת (בהשוואה לדיסק השחזה) ועם זאת הם אכן יעניקו גימור מאוזן ומעודן יותר. שיכול להתאים במיוחד באם רוצים לצבוע את המתכת לאחר השחזתה.




71 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page