top of page
  • תמונת הסופר/תpolluxteam

ממה עשוי דיסק לחיתוך ברזל ודיסק להשחזת ברזל?

עודכן: 22 באוג׳ 2021


על חומרי שחיקה לשימוש במגזר הייצור להיות מאובטחים או מתוכננים לכלים שונים לפי נוסחאות שונות, לרבות דיסק לחיתוך והשחזה.


עשוי מתחמוצת אלומיניום חומה על מקשר בקליט המעניק חוזק לדיסק החיתוך ומונע התפזרות של השברים במקרה של התקעות או נזק לדיסק.


דיסק לחיתוך נירוסטה (פלב"מ)

שונה מדיסק לחיתוך ברזל בהרכבו: ברזל, גפרית וכלור אינם נכללים בסגסוגת זו. סוג זה של דיסק חיתוך מונע זיהום של חומר החיתוך במהלך העיבוד. דיסק החיתוך הוא בעל קטרים חיצוניים שונים, עובי הדיסק וקוטרי קדח שונים.

קוטר דיסק החיתוך משפיע על עומק החתך;

עובי הדיסק נבחר לפי עובי המתכת הנחתכת.

דיסקים לחיתוך מורכבים על מכונות חיתוך עם בית בורג מיוחד ועם קדח הנלחץ באמצעות טבעת מתכת - להגדלת חוזק הגלגל.


דיסק לחיתוך אבן/בטון

עשוי מסיליקון קרבייד שחור על בקליט מקשרת. הסגסוגת בה עושים שימוש בייצור דיסק חיתוך לאבן מעניקה לדיסק קשיות גבוהה וחוזק בחיתוך מבני בטון, רפרקטורים, ואבן טבעית ומלאכותית.


מורכב מתחמוצת אלומיניום חומה על מקשר בקליט. המהירות המקסימלית לסוג זה של דיסק היא 80 מטר/שניה. דיסקים להשחזה משמשים לניקוי וחישוף מוצרים שנעשו מפלדה בדירוגים שונים. הוא מונע זיהום של משטחי העבודה של מוצרים וסדקים זעירים.


מקשר בקליט

מורכב מבקליט - שרף סנטתי העשוי מחומצה קרבולית ופורמלדהיד.

דיסקים העשויים ממקשר זה הם חזקים, גמישים, מאפשרים מהירות היקפית גבוהה אך מושמדים על ידי נוזלי קרור בסיסיים. על מנת למנוע זאת, מומלץ להספיג את הגלגל בפרפין. החיסרון של מקשר הבקליט הוא אובדן חוזק בחימום מעל 180 מעלות צלסיוס. על מנת להפחית את חספוס המשטחים המעובדים כלי ההשחזה על מקשר בקליט ממולאים לעתים בגרפיט.

מקשר בקליט מפחית את התחממות המרכיבים, מספק גימור פנים באיכות גבוהה, ובעל חוזק גבוה יותר בהשוואה למקשר קרמי וגדל תחת עומס קבוע.




או קורונדום מסוגסג (Al2O3) הוא תחמוצת אלומיניום גבישית (אלומיניום אוקסייד) המיוצרת מחימר בוקסיט המכיל כ-60% אלומיניום. הוא נקרא קורונדום מסוגסג עקב הטכנולוגיה המשמשת להפקתו בתנורי קשת חשמלית.

אחוז הטוהר של תחמוצת האלומיניום (94-99%) ודרגת הקשיות הופכת אותה לאחד מסוגי הגרגרים בהם נעשה שימוש לייצור גלגלי השחזה וחיתוך או כלי שחיקה אחרים לעיבוד עץ ומתכות.




הוא תוצאה של סינתזה של שמן עם חול קוורץ טבעי בתנור חשמלי המחומם לטמפרטורה הגבוהה מ-2,000 מעלות צלסיוס. בתנאים אלה התערובת מתגבשת ליצירת סיליקון קרבייד. לסיליקון קרבייד גרגרים מוצקים עם מבנה גבישי מסודר בעל יכולת חיתוך גבוהה במיוחד המאפשרת לעבד ביעילות צבעים ולכות, מרק, חומרים קרמיים ואבן, אלומיניום וטיטניום, וכן גומי ופולימרים שונים.


209 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page