top of page
  • תמונת הסופר/תpolluxteam

מה מאפיין מוצרים שיוצרו באירופה מול מוצרים המיוצרים בסין?

באופן כללי, ניתן להגיד שיש תגית איכות שאומרת שמוצר מסוים הגיע מסין, ומוצר מסוים הגיע מאירופה. על כן אנחנו מכירים את הביטוי הידוע "יוצר בסין". זהו למעשה אחד הביטויים הידועים והנפוצים בעולם, כשזה נוגע לעולם היצרנות, כי סין היא למעשה אחד המדינות המייצאות סחורה במידה הרבה ביותר בעולם. על כן, על מוצרים רבים ברחבי העולם כתוב "יוצר בסין". באופן דומה, בשלהי שנות ה-2000 המוקדמות, החלו לשקול, להשתמש בתגית דומה עבור מוצרים המיוצרים באירופה. הדבר נועד להבחין ולבדל, וכמו להצביע על תקן איכות מסוים. כמובן, כל מפעל הוא אדון לעצמו – ישנם מפעלים מצוינים בסין, כמו גם מפעלים מצוינים באירופה –

ועם זאת, נדמה, שבאופן כללי, אלו המיוחסים לסין, המיוצרים בסין – נתפשים, לפחות בעיני החברה המערבית – כבעלי איכות נמוכה יותר. לא מאתגר לחשוב מדוע זה כך – אם שוקלים כל מיני מקרים בהם הוכרז שמוצרים כאלו ואחרים שיוצרו בסין, הם בעלי איכות נמוכה. באין אם מדובר בצעצועים לילדים שיש להם צבעי עופרת – על כן אסור לבוא איתם במגע, ובטח שבטח שלא להכניס אותם לפה – עניין שיכול להיות קצת מעניין לאור כך שזה מה שילדים נוטים לעשות עם הצעצועים שלהם, לפחות בחלק מהמקרים. כמו גם, מקרים אחרים, של צעצועים שיוצרו בסין – שהם פשוטים, זולים ונגישים – ועם זאת, לא שורדים לאורך זמן. בין אם מדובר במוצר שהיה נראה טוב ממבט ראשון, אך מבחינת עמידות לטווח ארוך – הוא פשוט לא צלח את המסע. יכול להיות פגם מסוים, או רמת גימור והרכבה, או פשוט משהו בהרכב החומרים – שלא צלח שימוש לטווח הארוך.


עלות הדברים הזולים

כך שמצד אחד זה יכול להיות נפלא לרכוש דברים בזול, ואף "בחינם", באם הם מגיעים "כצעצוע במנת ילדים" במקדולנדס, לדוגמה – זה יכול מאוד לייצר סטיגמה מסוימת סביב התגית "יוצר בסין", כאשר נדמה שרבים מהמוצרים המיובאים ממדינה זו הם למעשה בתקן איכות נמוך יותר – לא כולם, לא כל הזמן, לא נוכל להגיד שאנחנו יודעים זאת במאה אחוז. אך אם נלך על העיקרון הזה, ונניח שבסין יש עניין לייצר דברים בעלות נמוכה ולשלח אותם אל מחוץ לגבולות המדינה - אז נוכל להניח שהדגש נמצא על עלות, ולא על איכות. על כן, אם אנחנו מבקשים להשוות בין דבר מה שיוצר בסין לבין דבר מה שיוצר באירופה – נוכל פשוט לשאול – האם המפעל האירופאי מקפיד על איכות? האם העלות מצדיקה את איכות המוצר? את הגימור, את ההרכב, הייעוד המתאפשר כדרך השימוש במוצר? במידה וכן, ייתכן שיש לנו עסק עם מפעל שיש לו תג איכות נהדר ואמין.

ככלל, מפעלים אירופאיים לא נודעים בתודעה הקולקטיבית ככאלו שמדגישים עלות על פני איכות, כלומר אלו שיקזזו באיכות כדי לייצר דבר מה בעלות נמוכה יותר. ועם זאת – יש כאלה ויש כאלה. יש לדוגמה מפעלים סיניים שפועלים באירופה – על כן הם יכולים לזכות גם כן בתג של "יוצר באירופה", ויש מפעלים שפועלים בסין, שיכולים להיות ממוקדי איכות. על כן, אין זו סכמה, או מפה שיש להתייעץ בה כדי לדעת באם מוצר הוא איכותי או לא, אלא פשוט לשאוף לגלות ולקבל את הדבר האיכותי והטוב ביותר, ללא קשר למוצאו. באם מדובר על מוצר מסין, ייתכן שעקב ההיסטוריה אולי עדיף לעשות בדיקה מסוימת ומעמיקה שאכן יש דגש על איכות, במידה ומדובר באיכות מתבקשת. אך כך גם הדבר, נניח, לגבי מפעלים אירופאיים.


שואפים לשרת באיכות

במקרה שלנו, אנחנו שואפים לשרת את הלקוחות שלנו עם מוצרים שיש בהם איכות, על כן אנחנו פשוט לא מתעסקים במוצרים שמגיעים מסין, בין אם הם יודעים ויכולים לייצא דבר מה איכותי ובין אם לא – אנחנו קיבלנו את ההחלטה ללכת עם הקוטב האירופאי, ולדבוק בזה עבור רבים ממוצרינו, מתוך ייעוד להעניק מידה גבוהה של איכות.



3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page