top of page
  • תמונת הסופר/תpolluxteam

מתי נשתמש במקדח עם 4 חותכים במקום מקדח עם 2 חותכים?

עודכן: 22 באוג׳ 2021

יש שיגידו שהדרך הטובה, או המועילה ביותר – לקדוח חורים לבטון, היא כנראה דרך מקדחה מתאימה לכך, שיש לה את כל האבזור והאפיון הראוי. בשוק, יש כל מיני דגמים של מקדחות, שיכולות לעשות את העבודה. חלקן זולות ופשוטות, חלקן יוקרתיות ואיכותיות יותר, וחלקן מציעות אפשרויות מעניינות. בכתבה זו נסקור את ההבדלים בין מקדם עם 4 חותכים לבין מקדח עם 2 חותכים, ונדבר קצת על התזמון הנכון להם, לדעתנו ולהבנתנו את הנושא.

4 חותכים או 2 חותכים, זו השאלה. ובכן, כאשר מדובר על 4 חותכים, אנחנו מדברים על יחידת הברזל אשר קודחת בבטון, כאשר בקודקודה ישנן 4 חתיכות, אשר יבצעו את פעולת החיתוך – בעת שהמקדחה תפעל ותסתובב. על כן, 4 חותכים זו פשוט הגדרה למבנה החיתוך של יחידת המקדחה, בעוד ש-2 חותכים זו הגדרה אחרת. באופן טבעי ומבני, כאשר משתמשים ביחידה עם 4 חותכים, הפעולה שונה במהותה מהשימוש ביחידה עם 2 חותכים, כיוון שאיכויות החיתוך משתנות. על כן, נבדוק ונבחן, מה משתנה, למעשה, ובכך נוכל לדעת יותר טוב - מתי נשתמש במקדח עם 4 חותכים במקום מקדח עם 2 חותכים?


איכות המקדח

באופן עקרוני, כל יחידת מקדחה כזו עשויה מחומר הקארבייד (Carbide), שהוא עשוי מקארבון, שבעברית זה פחמן. על כן נוכל להגיד שהוא מעין תרכובת פחמנית – וככל שיש יותר אחוזים מאותה תרכובת פחמנית, הנוכחת ביחידת המקדחה, כך היחידה יכולה להיות יותר עמידה לטווח הארוך, וזה למעשה הדבר שיכול להשפיע על עמידותה ותפקודה לאורך זמן, כיוון שלמיטב הבנתנו – ריכוז גבוה יותר של החומר הזה מעיד על איכות גבוהה יותר של המקדח. הבנו גם שלדבר יש יותר משקל בקביעת עמידות המקדח, מאשר פונקציות אחרות, כמספר החותכים – ומה לא – אם כי, אין זו המלצה מקצועית בנושא. על כן, גם אם יש אופציות רבות בשוק, של סוגי יחידות מקדחה – תמהיל התרכובת המדוברת בה, אחוזים גבוהים יותר שלה – אמורים לסמן על איכות גבוהה יותר, להבנתנו. כאשר יחידות המקדחה יוצרו לראשונה, הן הגיעו לשוק עם מקדח שיש לו 2 חותכים. זהו למעשה המודל, הדגם המקורי, או כך אומרים במקורות מסוימים באינטרנט – בעוד שכיום, ישנה אפשרות להשתמש במקדח שיש לו 4 חותכים, כך שנקודת השפיץ שלו נראית כמו X.


יתרונות מקדח 4 חותכים

היתרונות של מקדח עם 4 חותכים, שנראה כמו X, הם מגוונים. ראשית, ישנם דיווחים שיווקיים על כך, שהמוצר למעשה מאפשר עבודות קידוח בטמפרטורת עבודה גבוהה יותר. כלומר, בשלבים בהם מקדח עם 2 חותכים כבר מתחמם ויש להפסיק כדי לאפשר לו להתקרר – מודל עם 4 חותכים, בצורת X, יכול פשוט להמשיך לעבוד. כך שזה יכול לחסוך זמן עבודה, כמו גם לאפשר יותר אינטנסיביות במהלכה. כך שבאופן יחסי, אפשר להגיד שמודל עם 4 חותכים הוא פשוט עמיד יותר לטמפרטורות גבוהות מאשר מודל עם 2 חותכים, וזה מאפשר המשך עבודה תקין גם "כשהעניינים מתחממים".

שנית, מקדח עם 4 חותכים, מאפשר חילוץ חתיכות קטנות תוך כדי הקידוח, ויש לזה עניין משמעותי כדי לשמור על קידוח איכותי, מהיר ומדויק – כמו גם כדי לשמור על חיי המקדח עצמו. זאת בהשוואה לתפקודו של המודל בעל 2 החותכים, בעניין זה. ולבסוף, נוכל לציין, כי מקדח עם 4 חותכים – הוא פשוט עמיד יותר למצבים אינטנסיביים, בהם מופעל לחץ רב על ראש המקדח – כך שהוא יכול "לשרוד" את זה, ביתר קלות, בהשוואה למודל בעל 2 קודחים. כך שזה יכול להיות אקונומי לטווח הארוך – היכולת להחזיק במקדחים שמחזיקים מעמד, גם אל מול לחץ עבודה גבוה, בקדיחה בבטון.


על כן, אם נסכם, נדמה שזה יכול להיות יעיל יותר לעשות שימוש במקדחים עם 4 חותכים, מאשר במקדחים עם 2 חותכים, כאשר קודחים בבטון לאורך זמן, ורוצים לשמור על אורך החיים של המקדח, כמו גם לאפשר חווית קידוח מהירה, אפקטיבית ואולי אפילו נוחה יותר – נוחה במובן, של "אפשר לקדוח בחופשיות" יותר, כי מקדח עם 4 חותכים יכול פשוט להיות עמיד יותר מאשר זה עם 2. או זו לפחות הבנתנו מן הנושא.



23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page